پیش‌بینی ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع ویروس کرونا :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

پیش‌بینی ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع ویروس کرونا

  • ۷۷۳

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری را اعلام کرد و گفت: براساس برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس است و میزان مداخله دولت و محدودیت‌ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می شود.

 

پرویز کرمی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پست اینستاگرام خود درباره پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این ویروس تا خرداد ماه مواردی را در پنج سناریو نوشت که در زیر می خوانیم.

 

سناریوی اول:

بدون هیچ مداخله ای از سوی دولت که می تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود ۱۱ هزار نفر برسد.

سناریوی دوم:

صرفا اطلاع رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر ۲۳ هزار نفری را نشان می دهد.

سناریوی سوم:

مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع رسانی نرخ مرگ و میر تا ۱۷۶۰۰ نفر است.

سناریوی چهارم:

مداخله متوسط دولت شامل فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به ۱۱ هزار نفر رسانده است.

سناریوی پنجم:

مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت تر مانند ممانعت از جابهجایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود ۷۷۰۰ نفر رساند.

همچنین برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس می داند و میزان مداخله دولت و محدودیت ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می کند. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود