هواشناسی گیلان شایعه شدیدترین بارندگی قرن را تکذیب کرد :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

هواشناسی گیلان شایعه شدیدترین بارندگی قرن را تکذیب کرد

  • ۶۸۳

معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به انتشار شایعه ای در فضای مجازی با عنوان "اطلاعیه ۴۰۲" مبنی بر شدیدترین بارندگی قرن طی۷۲ ساعت آینده گفت: سازمان هواشناسی کشور نیز طی صدور اطلاعیه ای این موضوع را تکذیب کرده است.

شبنم هادی نژاد، معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی IRIMO.IR و پیامک های ارسالی از شماره های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اعلام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه اخطاریه ای از فروردین ماه در استان نداشته ایم و فقط هشدارهای سطح زرد، نارنجی و قرمز در این مدت داده شده است، تصریح کرد: از فردا سه شنبه با نفوذ توده هوای سرد به منطقه و تقویت جریانهای شمالی، شرایط برای ابرناکی، روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد برخی نقاط شدید و بعضی موقتی خیلی شدید، مواج بودن دریا ارتفاعات بارش برف و احتمال رعد و برق تا پایان هفته فراهم می شود.

وی اظهار کرد: بارندگی ها از عصر سه شنبه تا پنجشنبه در بعضی نقاط گاهی شدید و یا موقتی خیلی شدید و کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه در استان پیش بینی می شود.

او با اشاره به اینکه طی بارندگی های اخیر بارندگی بیش از ۲۰۰ میلیمتر را طی ۹۶ ساعت شاهد بودیم، اضافه کرد: طی همین مدت در بارش اخیر ایستگاههای بارندگی برای پره سر، رودسر و انزلی حدود ۱۰۰ میلیمتر و در بیشتر مناطق استان بیش از ۵۰ میلیمتر بارش باران را ثبت کردند.

هادی نژاد تصریح کرد: همین شرایط می تواند در این بارندگی نیز تکرار شود و در ارتفاعات ممکن است بارش برف را داشته باشیم.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی احتمال خسارت به سازه ها، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه از بخش های مختلف و مرتبط خواست تا تمهیدات لازم را در این ارتباط انجام دهند.

معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین از شهروندان خواست تا در تردد جاده ای احتیاط داشته و از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود