نخستین دسته از غازهای خاکستری وارد بوجاق شدند :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

نخستین دسته از غازهای خاکستری وارد بوجاق شدند

  • ۸۲۷

اولین دسته از غاز‌های خاکستری مهاجر که پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده اند، در این پارک فرود آمدند.

عباس عاشوری دبیر کمیته تالاب‌های استان گیلان گفت: تعداد این غاز‌های خاکستری که به عنوان پیش قراولان این گونه زیبا وارد استان گیلان شده اند بیش از ۸ قطعه گزارش شده است.

او ادامه داد: غاز خاکستری بزرگترین غاز ایران و از گونه غیرحمایت شده است که بیشترین جمعیت غاز‌های مهاجر در ایران متعلق به این گونه است.

عاشوری از کاهش جمعیت مهاجر غاز‌های زمستان گذران در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: غاز پیشانی سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پا زرد از دیگر غاز‌های مهاجر به گیلان در دهه اخیر است.

او اظهار کرد: دو گونه غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پازرد به ترتیب از گونه‌های در خطر انقراض جهانی و بسیار کمیاب ایران هستند. 

عاشوری افزود: پارک ملی خشکی دریایی بوجاق یکی از زیستگاه‌های مهم زمستان گذرانی پرندگان آبزی از جمله غاز‌ها در استان است و هر ساله ده‌ها هزار قطعه از انواع پرندگان در این تالاب بین‌المللی زمستان گذرانی می‌کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود