مکان‌هایی که باید قبل از ترک ترکیه ببینید :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

مکان‌هایی که باید قبل از ترک ترکیه ببینید

  • ۶۲۹

ترکیه به خاطر بسیاری از مشهورترین مناظر خود مانند ایاصوفیه یا افسوس شناخته شده است. با این حال، چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که چندان شناخته شده نیست. از شهرهای پنهان باستانی گرفته تا شگفتی‌های طبیعی، ما برخی از مناظر جایگزین را انتخاب کرده‌ایم که باید در ترکیه ببینید.

 

آفرودیسیا

آفرودیسیا که در سال ۲۰۱۷ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد، یک شهر کوچک یونان باستان بود که هنوز برای بازدیدکنندگان نسبتا ناشناخته است. این مکان به نام آفرودیت نیز مشهور است، الهه عشق، در نزدیکی روستای گیر واقع شده است.

افرودیسیا

شیرینس

روستای کوچک شیرینس حدود یک ساعت از ازمیر فاصله دارد و یک مکان کاملا خیره‌کننده با خانه های سنگی قدیمی است که کاملا با مناظر طبیعی هماهنگ هستند. این روستا که قبلا یونانی‌ها در آن زندگی می‌کردند، همه خیابان‌هایش سنگ‌فرش، درهای چوبیش پرآذین و طبیعتش باشکوه است.

حسنکیف

شهر تاریخی حسنکیف به‌دلیل پروژه سدسازی آینده به‌زودی در زیر آب فرو می‌رود و بنابراین قبل از ناپدید شدن کامل، دیدن آن ضروری است. غارهای باستانی و همچنین پل تاریخی و مساجد، همه واقعا استثنایی هستند.

حسنکیف

دریاچه اگیردیر
مقصدی در مسیر معروف ۵۰۰ کیلومتری سنت پل، دریاچه اگیردیر یک استراحتگاه تابستانی عالی است که تنها همراهان شما کوه‌هایی هستند که مشرف به آب هستند. وقتی در این منطقه هستید، حتما خرابه‌های یونانی-رومی Sagalassos و Antioch (Pisidia) را بررسی کنید.



آنی
بقایای شهر باستانی آنی که کاملا در دره‌ای خیره‌کننده از دره‌های عمیق و تپه‌های برجسته رها شده است، یک کشف شگفت‌انگیز است. اینجا زمانی پایتخت پادشاهی ارمنی باگراتید بود و کلیساها و ارگ‌های فرسوده‌اش همچنان بازدیدکنندگان را مسحور خود می‌کند.

دریاچه وان
یکی دیگر از مقصدهای نادیده گرفته شده که یک زیبایی طبیعی واقعی است، دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه است و بیشتر به خاطر جزیره آکدامار معروف است، جایی که کلیسای جامع صلیب مقدس قرن دهم هنوز مشرف به دریاچه سودای شور است.



ترمسوس
یکی از زیباترین مکان‌های باستانی در ترکیه  ترمسوس است که با تئاتر بزرگ و همچنین منظره رشته کوه واقعا بازدیدکنندگان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، زیرا این سایت در ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ متری قرار دارد.



المپوس
چیزهای زیادی در مورد المپوس برای گفتن وجود دارد، به‌ویژه اینکه در انتهای یک ساحل نسبتا زیبا قرار دارد که توسط کوه های پوشیده از کاج احاطه شده است. پس از یک روز استراحت در ساحل، وارد این شهر باستانی شوید تا به خرابه‌های تاریخی لیکیا بنگرید.

کاخ اسحاق پاشا
یکی دیگر از مناظر خیره‌کننده در میانه ناکجاآباد، کاخ اسحاق پاشا است که به وسعتی وسیع و عمدتا خالی از سکنه نگاه می‌کند. این سازه که بین سال‌های ۱۶۸۵ تا ۱۷۸۴ ساخته شد، نمونه‌ای کاملا نادر از سازه‌های کاخ گونه ترکیه است.



کیزکالسی
کیزکالسی که در جزیره‌ای کوچک در سواحل استان مرسین واقع شده است، منظره‌ای خیره‌کننده است که گمان می‌رود در زمان امپراتوری بیزانس ساخته شده است. این قلعه که به‌طور گسترده توسط پادشاهی کیلیکی ارمنستان بازسازی شد، در سال ۱۴۷۱ به تصرف عثمانی‌ها درآمد.

بالیکلیگول، اورفا
این دریاچه کوچک پر از ماهی کپور مکان مقدسی است و همچنین به‌دلیل ساختار چشمگیر مسجد حلیل الرحمن در کنار آن بسیار زیبا است. افسانه ها حاکی از آن است که در اینجا بود که آتش، جایی که ابراهیم قرار بود وارد آتش شد، به دریاچه‌ای پر از ماهی تبدیل شد.

شهر زیرزمینی اوزکوناک
کاپادوکیا به خاطر شهرهای زیرزمینی کایماکلی و درینکویو مشهور است، با این حال شهر زیرزمینی اوزکوناک ویژگی‌ای دارد که آن را کاملا از دو شهر دیگر متمایز می‌کند. این سایت که در سال ۱۹۷۲ توسط یک کشاورز کشف شد، دارای یک سیستم ارتباطی است که به ساکنان اجازه می‌دهد با طبقات بالا یا پایین آن‌ها صحبت کنند.

​​​​​​

خانه مریم مقدس
ویرانه‌های بازسازی شده این خانه تاریخی، در نزدیکی روستای سلطانیه محلی است که گمان می‌رود ، مریم مقدس سال‌های آخر عمر خود را در آن گذرانده است. کلیسایی نیز در این محل ساخته شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به عبادت بپردازند و هر سال در ۱۵ اوت (عید عروج مریم)، روحانیون کاتولیک، ارتدکس و مسلمان مراسم مشترکی را برگزار می‌کنند.



خانه تروتسکی، بویوک آدا
جزایر پرنس استانبول، به‌ویژه بویوک آدا، که اتفاقا منظره بسیار منحصر به فردی نیز دارد، بهترین مکان برای فرار از شهر است. در سال ۱۹۲۹، لئون تروتسکی، انقلابی مارکسیست، چهار سال در خانه‌ای در بویوکادا زندگی کرد و یک زندگی‌نامه و تاریخ انقلاب روسیه را در آنجا نوشت نوشت. خانه او در حال حاضر به قیمت حدود چهار میلیون دلار به فروش می‌رسد.


سایت زیباکناری تنهاترین سایت فرهنگی هنری خبری در زیباکنار گیلان

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود