صید یک ماهی در روز :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

صید یک ماهی در روز

  • ۸۵۴

معشیت صیادان گیلانی در خطر: صید یک ماهی در روز

این گزارش  یک روز کاری را با صیادان گیلانی نشان می دهد که باوجود زحمت فراوان نتوانستند ماهی صید کنند. میزان صید ماهی در خزر هرسال نسبت به سال قبل روند نزولی دارد، اما تلاش صیادان برای کسب روزی همچنان در جریان است.

زمستان خزر فصل صید و حضور صیادان در دریاست؛ همان‌هایی که دل به آب می‌زنند و نان برای زن و فرزند می‌برند.

صیادی غیرمجاز از آب‌های شمال و حذف تدریجی ماهی از سفره‌ها از جمله مشکلات قشر صیاد به حساب می‌آید. صیادان باید ۶۰ سال کار کنند تا بازنشسته شوند، چون آن‌ها فقط ۶ ماه از سال بیمه هستند.

دریای خزر به اندازه بزرگی خود، غم در دل دارد؛ آلودگی‌های زیست محیطی و پساب کارخانه‌ها و فاضلاب خانگی از یک سو، کاهش ذخایر آبزیان از سوی دیگر، مشکلات مربوط به اکتشاف نفت از دریای خزر، معضل پسماند و زباله‌ای که در همه این‌ها عامل انسانی نقش موثر دارد.

با وجود اینکه میزان صید ماهی در خزر هرسال نسبت به سال قبل روند نزولی دارد، اما تلاش صیادان برای کسب روزی همچنان در جریان است. امسال با وجود کاهش ۱۲ درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در مقایسه با سال گذشته چهار هزار صیاد در قالب ۴۹ پره صیادی فعال گیلان به صید ماهی مشغول هستند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود