تأسیس موزه ملی حصیر در استان گیلان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

تأسیس موزه ملی حصیر در استان گیلان

  • ۷۴۱

رئیس میراث فرهنگی رشت از راه‌ اندازی موزه ملی حصیر در روستای فشتکه خبر داد و گفت: موزه ملی حصیربافی به عنوان قدیمی‌ترین صنایع دستی بومی و کهن‌ترین دست‌بافته استان گیلان در روستای فشتکه(روستای ملی حصیربافی) تاسیس می‌شود.

ایمان سهیلی رئیس میراث فرهنگی رشت از راه‌اندازی موزه ملی حصیربافی در رشت خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ هنرمند رشته حصیربافی در شهرستان رشت فعال هستند که ۷۰۰ هنرمند در بخش خمام و به ویژه در روستای فشتکه کار حصیربافی انجام می‌دهند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان رشت با اشاره به اینکه روستای فشتکه به عنوان روستای ملی حصیربافی در فهرست آثار ملی ثبت شده است، افزود: لازمه جهانی شدن هنر حصیربافی راه‌اندازی موزه‌ای برای معرفی بیشتر این هنر است، براین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای معرفی، توسعه و ترویج حصیربافی و رشته‌های صنایع دستی وابسته به حصیر و همچنین جذب گردشگر، تقویت توان اقتصادی هنرمندان این رشته انجام گرفته و مقرر شده موزه ملی حصیر در روستای فشتکه شهرستان رشت تاسیس شود.

وی گفت: با پیگیری و حمایت مدیرکل میراث فرهنگی گیلان و فرماندار شهرستان رشت، برای راه اندازی این موزه در فاز نخست اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان پیش‌بینی شده است.

سهیلی با بیان اینکه بهترین بازار صنایع دستی کشور در حال حاضر بازار حصیر است، خاطرنشان کرد: یکشنبه بازارهای خمام یکی از بازارهای محلی است که فرصت خوبی را برای هنرمندان رشته حصیر فراهم کرده و در این بازار فروشنده بدون واسطه اقدام به عرضه محصولات خود می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان رشت با اشاره به برگزاری دوره‌ آموزشی فروش محصولات بر بستر فضای مجازی برای هنرمندان رشته حصیر، بیان کرد: شیوع کرونا علی رغم آسیب‌های فراوانی که به همراه داشت، فرصتی را برای هنرمندان روستایی رشته حصیربافی فراهم کرد تا با استفاده از فضای مجازی محصولات خود را راحت‌تر به فروش برسانند

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود