آتش سوزی چهارده هکتار از اراضی جنگلی در گیلان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

آتش سوزی چهارده هکتار از اراضی جنگلی در گیلان

  • ۷۳۴

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۲۲ فقره حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوسته است، گفت: ۱۱ هکتار مربوط به جنگل های دست کاشت، دو هکتار جنگل های طبیعی و حدود یک هکتار مرتع بوده است.

سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۲۲ فقره حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: این تعداد آتش سوزی در سطح ۱۴ هکتار از عرصه های ملی استان به وقوع پیوسته است.

وی بیشتر موارد حریق جنگل ها را مربوط به درختان دست کاشت دانست و افزود: از این ۱۴ هکتار، ۱۱ هکتار مربوط به جنگل های دست کاشت، دو هکتار جنگل های طبیعی و حدود یک هکتار مرتع بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه تنها طی هفته اخیر سه فقره حریق داشتیم، گفت: ۳۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع از جنگل ها در شهرستان رضوانشهر، ۲ هزار مترمربع در شهرستان صومعه سرا و ۳۰۰ مترمربع نیز در شهرستان رودبار به صورت سطحی دچار حریق شدند.

قربانی لرد، حریق جنگل های رضوانشهر را طی سه روز از ۲۶ لغایت ۲۸ خرداد دانست و بیان کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضا، عامل این آتش سوزی عمدی شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

وی عامل انسانی را اصلی ترین دلیل آتش سوزی جنگل ها دانست و متذکر شد: به گردشگران جنگل و مردم جنگل نشین و دامداران توصیه می شود در داخل یا در جوار جنگل آتش روشن نکنند، زیرا هوا بسیار گرم شده و اطفای حریق دشوار می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از مردم خواست هرگونه حریق جنگل ها و قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی را از طریق شماره شبانه روزی ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند و ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت به ویژه قرق بانان در سطح عرصه های جنگلی حضور مداوم دارند.

قربانی لرد، جنگل های دست کاشت سوزنی را مربوط به ۵۰ سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: این جنگل ها در یک دوره مفید بودند، اما به واسطه روغنی و اسیدی بودن و صمغ بنزینی آنان، کار اطفاء دشوار است لذا در قالب طرح زراعت چوب به دنبال خارج کردن این گونه ها و جایگزینی آنان با گونه های پهن برگ بومی استان هستیم.

http://pi-iran.ir

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود